Dyrektywa Omnibus z 27 listopada 2019 r. przewiduje zmiany w unijnym prawie ochrony konsumentów, które będą miały znaczny wpływ na wielu przedsiębiorców, w tym tych funkcjonujących w środowisku cyfrowym. Wiąże się to między innymi z obowiązkiem informowania o cenach stosowanych przez przedsiębiorców. Zwraca się uwagę na obniżki cen i informowanie o promocjach cenowych przez przedsiębiorców, co wywołało kontrowersje.
Przyczyną leżącą u podstaw wprowadzenia tego obowiązku było dostrzeżenie przez Komisję Europejską coraz częstszej praktyki „żonglowania” przez przedsiębiorców cenami
Przedsiębiorcy praktykowali coraz częstsze sztuczne zawyżanie cen przed rozpoczęciem promocji, stąd chęć ukrócenia takich nieuczciwych praktyk i nadania obniżkom realnego wymiaru, co ma na celu poprawienie sytuacji konsumentów.
Wszyscy nasi klienci mogą liczyć na aktywne wsparcie programistyczne z naszej strony. Oferujemy autorski projekt, dzięki któremu nie muszą się Państwo o nic martwić. Wprowadzona przez nas wtyczka na sklepach Presta Shop jest w pełni zgodna z normami i przepisami wprowadzonymi przez Unię odnośnie dyrektywy Omnibus. Odciąża od wprowadzania i gromadzenia danych w sposób manualny, dzięki czemu nie muszą robić tego Państwo osobiście. Nasz moduł rozwiązuje problem automatycznie i samoistnie.
Bez tajemnic. Cena naszego modułu to jedyne 185 zł brutto!
Unijny ustawodawca przewidział trzy wyjątki (tzw. opcje regulacyjne), które pozwalają państwom członkowskim na odstąpienie od wymogu podawania przez sprzedawcę wcześniejszej ceny.
Na skutek wprowadzonych zmian w dyrektywie 98/6/WE, artykuł 8 dyrektywy Omnibus został zmieniony, co zobowiązuje państwa członkowskie do wprowadzenia skutecznych, proporcjonalnych i odstraszających kar za naruszenia krajowych przepisów implementujących przepisy dyrektywy. Zgodnie z nowymi zapisami ustawodawcy, przedsiębiorcy, który nie będzie wykonywał wymogów w zakresie informowania o obniżkach cen towarów i usług, mogą zostać ukarani karą pieniężną do 20 000 zł. Jeśli naruszenia te powtórzą się trzykrotnie w ciągu 12 miesięcy, wówczas wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej będzie mógł nałożyć karę do 40 000 zł. Ponadto Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może uznać daną praktykę za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów i ukarać przedsiębiorcę karą do 10% obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym nałożenie kary. Jeśli natomiast osoba zarządzająca przedsiębiorcą umyślnie dopuściła do zaistnienia praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, może zostać ukarana karą pieniężną w wysokości do 2 000 000 zł.
Aby spełnić wymogi określone w art. 6a, podmiot gospodarczy ogłaszający obniżkę ceny musi podać najniższą cenę pobieraną za dany towar w okresie co najmniej ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny. Taka najniższa cena obejmuje wszelkie poprzednie „obniżone” ceny w tym okresie. Przykładowo, jeżeli ogłoszenie o obniżce ceny brzmi „50% taniej”, a najniższa cena w ciągu 30 poprzednich dni wynosiła 100 zł, sprzedawca będzie musiał przedstawić 100 zł jako „wcześniejszą” cenę, na podstawie której obliczyć można 50-procentową obniżkę, pomimo faktu, że ostatnia cena sprzedaży towaru wynosiła 160 zł. Jednakże sprzedawca może również poinformować konsumentów o innych cenach odniesienia, jeśli są one wyraźnie wyjaśnione i nie wprowadzają w błąd oraz nie odwracają uwagi od podanej zgodnie z art. 6a „wcześniejszej” ceny. W przypadku sieci franczyzowych oraz grup kapitałowych konieczne są dodatkowe analizy prawne, aby zapewnić zgodność z wymogami dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych.
Zapraszamy na naszą stronę presta.design gdzie możesz kupić nasz moduł do sklepu prestashop: Omnibus Moduł Prestashop
Każdy projekt strony Internetowej, sklepu Internetowego wyceniamy indywidualnie na podstawie przesłanych do nas wytycznych – wyślij informacje nt. projektu w formularzu poniżej lub użyj formularza briefu albo zadzwoń pod numer 662 302 334
Copyright © Strony, sklepy Virtualmedia 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.